Kan nån säga vad som är rätt?

Enligt min ÄL och uträkningen från BM så ska jag föda den 19 september men enligt UL så är det den 23....Vilket är rättlixom? Jag vill helst gå enligt ÄL eftersom då går det snabbare:) hehe


Så här ser då allt ut om vi går efter ÄL

Min graviditet - BF Fre 19 sep 2008 Uträkning utgår från dagens datum: Mån 7 jul 2008.
Din graviditet startade Fre 14 dec 2007.
Din menscykel är ca 26 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 26 dec 2007 (ägglossningen).
 Du har gått 206 fulla dagar av 279 (74%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 3 fulla dagar(v29+3).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 19 sep 2008
Du har 73 dagar kvar till förlossning.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Collt jag är också beräknad till den 18 september =)

2008-07-07 @ 16:14:19
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Räkna i kalenden så får du veta ;)

2008-07-07 @ 16:42:54
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jo så hade jag med, men det är ju för att de inte finns så mycket plats i magen längre. Bebisen trycker ju på allt. Fast de var mest när man låg i sängen och skulle sova... man får ligga på sidan : )



Förresten angånde BF så blir de säkert där imellan bägge datumen nångång. Du kan ju gå över 14 dagar eller förda 14 dagar för tidigt. Så säker är man ju aldrig. Hur man än räknar.

2008-07-07 @ 17:54:17
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jo så hade jag med, men det är ju för att de inte finns så mycket plats i magen längre. Bebisen trycker ju på allt. Fast de var mest när man låg i sängen och skulle sova... man får ligga på sidan : )



Förresten angånde BF så blir de säkert där imellan bägge datumen nångång. Du kan ju gå över 14 dagar eller förda 14 dagar för tidigt. Så säker är man ju aldrig. Hur man än räknar.

2008-07-07 @ 17:54:27
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0