Barnakuten

Va vi på igår:( Jag kalarade inte av att se älsklingen må dåligt....Fast han mådde inte dåligt för han skrattade hela tiden och va glad och så:D Men igår eftermiddag så började hans öga bli helt varigt och det rann hela tiden...Så jag tänkte att det a en ögoninflamation och att jag skulle ringa vårdcentralen imorgon.....Då va vi på forum och när vi kom hem började jag inbilla mig saker. Typ att han ska hosta ihjäl sig eller att det ska vara RS visruset eller att han skulle bli blind eller nåttså jag åkte in:( Jag va liv rädd....

Petra och Felicia följde med"TACK SÅ HEMSKT MYCKE" guld värda båda två:)

Väntetiden på akuten blev inte så lång som jag trodde den skulle bli....5 minuter efter att vi kommit in fick vi först träffa en syster som skulle väga och kolla tempen.....

Ursäkta ahr jag en tjockis bebis eller inte:) Hahahha han väde 8320:S Höet sjukt...Den 10 december vägde han 7240:) Knubbis:D

Men han hade ingen feber och dom tyckte vikten va mer än bra:D hehe

Sen fick vi gå sätta oss i väntrummet och vänta på läkaren som kom efter 2 timmar kanske

Jag och Petra drack massa kaffe och roade barnen så länge:) Hehe

Sen fick vi gå till ett rum och träffa läkaren. Hon kände och hon klämde överallt och sen när hon skulle kolla öronen då blev det ett jävla liv och hon bad mig hålla fast honom oh han grät som bara den och jag började gråta och sen sa jag att jag inte klarade mer .Fast hon va redan klar:D

Sen va hon klar och hon såg inget speciellt förutom en förkylning och hon kunde inte säga så mycke eftersom att han bara hade varit sjuk idag. Men hon ville ta prover på honom så hon bad mig vänta på en sköterska....Till slut kom hon och jag fick panik för att hon skulle sticka honom i fingret men det gick hur bra som helst...Men sen skulle hon ta ett prov från näsan...Hon skulle bara ta med en tops precis i början på näsan men det spelade ingen roll för min lilla kille han ville inte ha den i närheten av sig......Så sen skulle jag vänta pådoktorn igen och hon kom efter en halv timma igen och sa att alla blodprover såg bra ut....Men jag skulle komma in så fort han blev värre eller om han började rossla jätte mycke eller tappa andan när han hostade.....

Så vid kvart i tolv igår va vi hemma:D Men jag tycker det va skönt att åka in och veta att det inte va nått:D

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad skönt att det inte var något RS-virus eller något annat farligt..



Mvh Jonna

2009-01-07 @ 11:47:20
URL: http://enlitenbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0