Bajs skit

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? Mjukis
*Vad var din/dina favorit rätter? : Potatisgratäng:)

*Vad var dina/din favorit dryck? : Coola
*Vad tyckte du inte om? : Det Vanliga:P
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Nää
*Vad var du mest sugen på? : Smält ost
*Hade du halsbränna? : Jaa varje dag
*Hade du foglossning? : Nää
*Hade du sammandragningar? : Ja

*Mådde du illa? : Ja enda till Vecka 16
*Vilken sovställning var bäst? : Vänster sida

*När var din BF dag? : 23 september

*Gick du över tiden? : Nej
*Hur mycket gick du upp i vikt? : 15kilo
*Hade du mycket vätska i kroppen?
 : Jaa fötterna och händerna
*Hur var ditt psyke? : Som vanligt
*Gnällde/klagade du?
 : Nej men va ganska lat:P
*Vad trodde du det var för kön? : Flicka från början men sen efter ul så såg dom att det va en pojke
*Visste du vad det var för kön? : Japp
*Hur låg ditt SF mått? : Från början såg det jätte bra ut men senare va det lite lite för stort:P
*Var du rädd för något? : Mycket...Allt typ...Att något skulle hända mitt barn
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Hahaha typ att det skulle ta 2 minuter
*Hur ser du på graviditeten idag? : Jag kommer inte ihåg smärtan men jag har planerat snitt nästa gång...Jag vågar inte föda vaginalt igen

Förlossningen 
*När började din förlossning? : Asså mina sammandragningar började den 18/8 klockan 15.00
*Hur började den? : Den började bara mitt på dan utan ansträngning:S Sen vid 19.00 gick vattnet
*När åkte du/ni in till förlossningen? : Klockan 19.30 efter att vattnet gått
*Varför? : För att vattnet gått och jag va bara i vecka 34+6
*Vem/vilka åkte du in med? : Med Theos pappa...
*Fick du/ni åka hem igen?
 : Nej
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Södersjukhuset
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?
 : 1cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Ingenting jag grät slogs och va arg och hade ont
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : 3 läkare en barnmorska,A och sen en undersköterska
*Tog du nått smärtstillande?
 : Lustgas och ED
*Grät du?
 : Jaaa som en idiot
*Vad tyckte du var jobbigast? : Värkarna
*Var du rädd för något?
 : Att jag skulle dö typ
*Hur lång tid tog det? : 22 timmar
*Hur ser du på förlossningen idag?
 : Jag kommer inte ihåg hur ont det gjorde men jag föder aldrig vaginalt igen...Efter denna upplevelse så vill jag inte göra det mer


Barnet

*Vad blev det för kön?: Pojke
*Hur mycket vägde barnet?
 : 2479
*Hur lång var barnet? : 49cm
*Vad var huvudomfången? : 33
*Hur mådde barnet? : Mycket mycket bra:D Behövde abra växa till sig lite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0